Lessenserie “Archeologie in de klas” gepresenteerd

Studenten Lisanne de Vaan en Nina Heise van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), hebben in kader van hun studie en met begeleiding van de AWN een lessenserie gemaakt over Archeologie voor basisscholen.  Lisanne en Nina presenteerden voor hun medestudenten en docenten hun werkstuk "Archeologica - Archeologie in de klas". Bij de presentatie was een vertegenwoordiging aanwezig vanuit de begeleidende AWN afd.17 Zuid-Veluwe en Oost-Gelderland en het AWN hoofdbestuur.
De lessenserie kan straks door leden van de AWN en door docenten van het basisonderwijs worden ingezet bij lessen geschiedenis. Met deze praktisch ingestelde lessen zal het onderwijs over Nederlands oudste geschiedenis alleen maar interessanter en boeiender maken. Daarmee zal de leerstof ook meer bij de leerlingen beklijven.
Aan de verdere uitwerking van de lessenserie wordt gewerkt.

Op de foto Wim Schennink, voorzitter van afd. 17 die Nina en Lisanne met waarderende woorden in de bloemetjes zetten.

Twitter Facebook LinkedIn E-mail

Onze Social Media

facebook twitter
Lessenreeks